<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Meghalt a szélsőbaloldal, éljen az ultrabalodal!</title>
		<description>Vita Meghalt a szélsőbaloldal, éljen az ultrabalodal!</description>
		<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal</link>
		<lastBuildDate>Wed, 03 Jun 2026 11:55:35 +0000</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://rednews.hu/index.php/component/jcomments/feed/com_content/640" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5501</link>
			<description><![CDATA[Ha elfogadnánk, hogy a "bal/jobb" a politikában ugyanúgy relatív (valamihez viszonyított) kategóriapár, mint a térgeometriában, akkor ez nem lenne probléma. A baloldali (a viszonyítási alap szempontjából) a státusquo meghaladásában, az előjogok felszámolásában, a társadalmi különbségek enyhítésében érdekelt, a jobboldali a státusquo fenntartásában, illetve az ahhoz képesti visszalépésben, az előjogok megőrzésében, a társadalmi különbségek megőrzésében, illetve elmélyítésében érdekelt. A szélsőségre (bal vagy jobb) ez minden társadalmi vonatkozásban egyaránt érvényes. Tehát a szélsőbaloldali a folyamatos előrehaladásban (permanens forradalomban), mindenféle előjog felszámolásában, mindenféle társadalmi különbség teljes eltörlésében érdekelt, a szélsőjobboldali a legsötétebb múltba való visszatérésben, az előjogoknak a rasszista megkülönböztetésig való fokozásban, a társadalmi különbségeknek (többnyire rasszista alapon) a "kőbe vésésig" való elmélyítésében érdekelt. Ebből legalább két dolog következik: 1) a szélsőbaloldaliság lehet utópisztikus, de nem szégyenleni való, elméletileg az emberek többsége számára elfogadható (az elfogadást sokszor "nem tudják, de csinálják") - a szélsőjobboldaliság elfogadhatatlan az emberek túlnyomó többsége számára (feltéve, hogy át tudnak látni a szélsőjobb oldal által előszeretettel alkalmazott szociális demagógián, populizmuson) 2) amit előszeretettel neveznek "szélsőbaloldaliságnak" (sztálinizmus, polpotizmus, terrorizmus, stb.) az nem az, hanem lényegét tekintve baloldali mázba csomagolt szélsőjobboldaliság. Például az osztályharc ("Döntsd a tőkét!") felváltása terrorista pankrációval ("Üsd a tőkést!") általában csak azt eredményezi, hogy a "forradalmárok" átveszik a megdöntött elnyomók helyét és a legtöbb esetben még kegyetlenebb, még véresebb elnyomást valósítanak meg (bonapartista ellenforradalom).]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 21 Apr 2013 09:50:11 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5501</guid>
		</item>
		<item>
			<title>menórasegg írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5500</link>
			<description><![CDATA[Az ultrabaloldal nem más, mint baloldali szélsőségesek próbálkozása arra, hogy lemossák magukról a szélsőbaloldali címkét! Hiszen hülyén nézz ki, hogy miközben szélsőjobboznak gyakorlatilag mindenkit, aki nem ért velük egyet, addig ők a szélsőbaloldal!]]></description>
			<dc:creator>menórasegg</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 21 Apr 2013 07:01:10 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5500</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Igazsag Antifarol írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5499</link>
			<description><![CDATA[http://xaameriki.wordpress.com/category/anti-greek-racists/]]></description>
			<dc:creator>Igazsag Antifarol</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 20 Apr 2013 18:59:03 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5499</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5489</link>
			<description><![CDATA[Nem fogod elhinni, de a "kényszerű specializáció" és a "kényszerrel fenntartott specializáció" sem ugyanaz. Amúgy a munkamegosztásnak három történelmi-logikai szintje van: 1) A természetes munkamegosztás, ami az emberek fizikai-biológiai különbözőségein alapul (legalapvetőbb megjelenése a nemek szerinti munkamegosztás) 2) A technikai munkamegosztás, ami az elvégzendő feladatok és az elvégzéshez alkalmazott eszközök különbözőségén alapul (legalapvetőbb megjelenési formája a szellemi és a fizikai munka szétválása) 3) A társadalmi munkamegosztás, ami az emberek társadalmi különbözőségén alapul. A természetes munkamegosztást a technikai munkamegosztás lényegében megszünteti (tézis-antitézis). A társadalmi munkamegosztás a munkát technikailag megosztó termelési eszközök magántulajdonán alapulva - tehát nem természetes módon - állítja helyre az emberek különbözőségén alapuló munkamegosztást (szintézis). A technikai forradalmak (a tűzgyújtás és a kerék feltalálásától a gőzgépeken keresztül a villamosság ipari alkalmazásáig) tették lehetővé, hogy a kézi munkát felváltsa a gépi munka (ami viszont még mindig a szellemi és a fizikai munka szétválásán alapul) és így szűnt meg gyakorlatilag a természetes munkamegosztás. A magántulajdon szükségességét végső soron a műszaki-tudományos-informatikai forradalom szűnteti meg azzal, hogy a fizikai munkát fokozatosan kiváltják az automaták, és így a munka egyre inkább csak szellemi tevékenységgé válik. A szükségtelenné és a társadalmi fejlődés gátjává váló magántulajdont végül a politikai-társadalmi forradalom szünteti meg. Ezzel együtt megszűnik a társadalmi munkamegosztás, de nem áll helyre a technikai munkamegosztás, mivel a műszaki-tudományos-informatikai forradalom azt már végleg megszüntette. Vagyis a magántulajdon megszüntetésével megszűnik a munkamegosztás. Ez nem azt jelenti, hogy mindenki ugyanazt csinálja (tehát a specializáció bizonyos formái fennmaradnak), hanem azt jelenti, hogy azt, hogy ki mit csinál, kizárólag a hajlamai és igényei fogják meghatározni. Például aki nem akar majd dolgozni, az nem fog, és a többiek ezt nem felháborodással, kényszerítéssel, hanem sajnálattal fogják fogadni, hasonlóan ahhoz, ahogyan a beteges fogyókúrázó éhezését fogadnák. Normális ember ugyanis már most is beleőrülne abba, ha minden szükségletét kielégítenék, de szigorúan megtiltanák neki, hogy bármit csináljon, ami a legkisebb mértékben is munkának tekinthető. Ezt több pszichológiai kísérlet igazolta már. Az emberek többsége számára ez pontosan azért tűnik hihetetlennek, mert nem tudják megkülönböztetni a munkát, mint olyat, a magántulajdon másik oldalaként megjelenő kényszerű (bér)munkától.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 15 Apr 2013 18:48:00 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5489</guid>
		</item>
		<item>
			<title>t írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5488</link>
			<description><![CDATA[szocseples. Te "munkamegosztason" mint kiderult, nem a ~t erted, hanem csak a kenyszer altal fenntartott munkamegosztast. a legtobb ember viszont maga a munkamegosztast, akar kenyszeru, akar szabad - ez mar a ~ jellegenek a kerdese, egy fuggetlen kerdes. amugy ezt sok komenista is felreerti, es egyszeruen a specializacio (mindenfele munkamegosztas) megszunteteset propagalja. tehat a sajat taborotokban is osszezavarja az embereket a felrevezeto szohasznalat.]]></description>
			<dc:creator>t</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 15 Apr 2013 17:42:21 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5488</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5486</link>
			<description><![CDATA[Pontosan azt is "mondjuk". A tudomány egyik alapelve az "Occam beretvája", ami arról szól, hogy egy elmélet tárgyalásánál mindent el kell hagyni, amire nincs szükség. Ez többek között azt is jelenti, hogy ha ugyanarra a fogalomra két szó is van, akkor elég az egyiket megtartani. Így azonban ez túl primitív. Valójában arról van szó, hogy amennyiben ugyanarra a fogalomra látszólag két szót használunk, akkor alaposan vizsgáljuk meg a két szó közötti különbséget, és csak ha megbizonyosodtunk róla, hogy ilyen nincs, akkor vegyük elő az öreg Occam szakállnyíró készülékét. Csak ízelítőül sorolok fel néhány, a köznyelvben azonosított, valójában nagyon is különböző fogalmakat: munkamegosztás - specializáció magántulajdon - egyéni/személyes tulajdon állami tulajdon - társadalmi tulajdon kolhoz - termelő szövetkezet hitel - kölcsön valuta - deviza állam - társadalom stb. stb.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 15 Apr 2013 07:14:55 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5486</guid>
		</item>
		<item>
			<title>t írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5485</link>
			<description><![CDATA["Ott vagy tévedésben, hogy a munkamegosztást a specializációval azonosítod, holott a munkamegosztás a kényszerű specializáció." hat akkor ti egy külön nyelvet beszeltek. munkamegosztason a legtöbb ember egyszeruen a munka megosztasat (!) erti, akar kenyszerbol, akar nem kenyszerbol. akkor talan ezt kene mondani, ti. hogy nem a specializaciot szuntetnetek meg, csak a kenyszeru ~t...]]></description>
			<dc:creator>t</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 22:00:15 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5485</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5484</link>
			<description><![CDATA[Ott vagy tévedésben, hogy a munkamegosztást a specializációval azonosítod, holott a munkamegosztás a kényszerű specializáció. Egyébként a XIX. században egy fizikus vagy kémikus tudományos kutató, egy fejlesztő mérnök, és egy üzemirányító mérnök között ég és föld különbség volt - ma a kutató és a fejlesztő között egyáltalán nincs különbség (lényegében azonos végzettséggel bármikor helyettesíthetik egymást), de egy komolyabb szinten az üzemirányító is hasonló képességekkel és képzettséggel kell, hogy rendelkezzen. A dolog egyébként a maga dialektikája szerint fordítva is érvényes: amíg nem tűnik el az emberi munkák közötti megosztást kényszerítő különbség, addig a magántulajdon (ami alatt szigorúan az idegen munka leigázását értem) sem tűnhet el teljesen, legfeljebb korlátozható.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 18:22:52 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5484</guid>
		</item>
		<item>
			<title>t írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5483</link>
			<description><![CDATA[sztem a szabad szoftver-fejlesztoknel nem ez figyelheto meg. ott mindenki egy specializalt munkat (informatika, programozas) vegez, es ebben barter-eznek, tehat nagyon is munkamegosztason alapul a dolog. nem lehet egyszerre programozo es szivsebesz es takarito lenni, akarmilyen -izmusban elunk is. azt elhiszem, hogy a specializacio jelenlegi merteket csökkenteni lehet, de teljesen megszuntetni aligha.]]></description>
			<dc:creator>t</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 14:54:14 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5483</guid>
		</item>
		<item>
			<title>t írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5482</link>
			<description><![CDATA[de 1 csomo foglalkozast csak akkor lehet ertelmesen csinalni, ha csak azt csinalod.]]></description>
			<dc:creator>t</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 13:47:48 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5482</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5481</link>
			<description><![CDATA[Bizonyos - gazdaságfilozófiai - értelemben teljesen. Ahogyan Marx írta "semmi akadálya nem lesz annak, hogy valaki reggel kertészkedjen, délután kritizáljon" (nem szó szerint) Ha kicsit tanulmányozod a net-közösség szabad szoftver fejlesztő tevékenységét ott ennek jól megfigyelhető a gyakorlati előképe.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 13:02:15 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5481</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bb írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5479</link>
			<description><![CDATA["A magántulajdonnal együtt a munkamegosztás is megszűnik" izé, teljesen??]]></description>
			<dc:creator>bb</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 14 Apr 2013 00:45:03 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5479</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5478</link>
			<description><![CDATA[A munka a termelő folyamat céltudatos szubjektív eleme (az objektív és önmagukban céltalan természeti folyamatokkal összefüggve) amely arra irányul, hogy a természet emberi szükségletek kielégítésére alkalmatlan dolgait szükségletkielégítésre alkalmas javakká alakítsa át. Ilyen értelemben a munka az emberi lényeg elengedhetetlen attribútuma (lásd Engels "A munka szerepe a majom emberré válásában") A munkamegosztás a (munka társadalmi jellegéből elengedhetetlenül következő) kooperáció sajátos történelmi formája. "... munkamegosztás és magántulajdon azonos kifejezések — az egyikben ugyanazt jelentik ki a tevékenységre vonatkoztatva, amit a másikban a tevékenység termékére vonatkozólag jelentenek ki" (Német Ideológia) A magántulajdonnal együtt a munkamegosztás is megszűnik, de a munkának csak a bérmunka jellege szűnik meg és nem maga a munka. Ami megszűnik, az a munka kényszer jellege, az emberi élet idejének felbomlása munkaidőre és szabadidőre. A munka maga is szükségletté válik és nem pusztán a szükségletek kielégítésének (kellemetlen) eszköze lesz.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 13 Apr 2013 18:35:20 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5478</guid>
		</item>
		<item>
			<title>t írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5473</link>
			<description><![CDATA["ha magunk határozzuk meg, mit mikor miért csinálunk, az nem munka, hanem szabad emberi tevékenység." ez 1 hülye szojatek. munkan ugye nem csak ezt lehet erteni, hanem barmilyen celtudatos emberi tevekenyseget. es ebben az ertelemben munkanak barmilyen -izmusban kell lennie.]]></description>
			<dc:creator>t</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Apr 2013 22:48:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5473</guid>
		</item>
		<item>
			<title>blugyblugy írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5472</link>
			<description><![CDATA[A munkamegosztás alapvetően pozitív jelenség. (a kommunizmusban is lesz munka, és munkamegosztás, a lényeg éppen az, hogy mi, és ne mások helyettünk, velünk szemben, határozzuk meg hogy mit, mikor, hogyan, kivel, meddig szeretnénk csinálni. Ez a szabadság.) a munkamegosztás jelenlegi foka tesz minket a cserére, ezáltal a bérmunkára, stb. ráutalttá. ugyan nem érthetünk mindenhez a kommunizmusban sem, de sokkal több mindenhez, mint abban a világban, ahol folyton profitot termelve kell ugyanazt csinálnunk. ha magunk határozzuk meg, mit mikor miért csinálunk, az nem munka, hanem szabad emberi tevékenység. marx mondja a gazdasági filozófiai kéziratokban: munka az az egyoldalú tevékenység, amely a magántulajdontól függ és a magántulajdont termeli újra.]]></description>
			<dc:creator>blugyblugy</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Apr 2013 22:22:14 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5472</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5464</link>
			<description><![CDATA[Hogy mondott-e ilyet Trockij elvtárs, azt nem tudom. Hasonlót biztosan mondott, de azt az októberi forradalom után, a "hadikommunizmus" idején - annak tapasztalataiból hibás következtetést levonva - mondta. A kapitalizmus viszonyai között én inkább Rosa Luxemburgék "szindikalista" nézeteit gondolnám újra a tömegsztrájkról.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Mar 2013 15:00:33 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5464</guid>
		</item>
		<item>
			<title>boys in green írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5463</link>
			<description><![CDATA[Akkor kéntelen leszek én: ahogy Trockij elvtárs is megmondta, a szakszervezeteket MILITARIZÁLNI fogjuk a munka frontján.]]></description>
			<dc:creator>boys in green</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Mar 2013 11:23:35 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5463</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Első sor írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5462</link>
			<description><![CDATA[Mármint a ti válaszotok az én válaszomra.]]></description>
			<dc:creator>Első sor</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Mar 2013 10:27:54 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5462</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Arlette Laguiller írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5461</link>
			<description><![CDATA[Most válaszolhatnék erre valamit,de minek,a válasz úgyis kb valami olyasmi lesz,hogy"a reformizmus nem tagadja a halálvilág totalistást" és előjönnek a doktriner szövegmágusok varázsszavai (elidegendédes,burzsoábefogás stb)."Soc majd elkezdi szóról-szóra visszaböfögni ugyanazt amit valamikor elolvasott az IKCS újságban,meg előadja a litániát a tőke szerves totálitásáról.És ha mindezt szóvá teszed fölényés röhögés lesz a válasz,miszerint "nem érti a kommunista harcot."Jó kis visszacsatolási mechanizmus. Egy páviánnal több értelme van kisérletet tenni kommunikációra mint veletek.]]></description>
			<dc:creator>Arlette Laguiller</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 26 Mar 2013 10:24:21 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5461</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5460</link>
			<description><![CDATA[Rendben. És mit fog csinálni a szakszervezet? Béremelésért küzd?]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Mar 2013 17:04:03 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5460</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nandras írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5459</link>
			<description><![CDATA[Mégis csak jó dolog az Internet! Ilyen tömény hülyeséget, ilyen nagyképűen, ilyen ál-művelten élő emberek szemébe nézve nem tudnál előadni. Azok ugyanis a második mondatod közepén szemen köpnének és otthagynának. Nem tudom, ki vagy (és a netikett szabályai szerint közöm sincs hozzá), de az biztos, hogy Leninnek, Trockijnak, Brechtnek, Lukács Györgynek a lábujja körméig nem érsz fel. Egyszerűen ostoba vagy.]]></description>
			<dc:creator>nandras</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Mar 2013 14:36:24 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5459</guid>
		</item>
		<item>
			<title>noár írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5458</link>
			<description><![CDATA["Kritikát és nem szardobálást a kommunistákra" A tanárúr mióta tartja feljogosultnak magát arra,hogy önmagának és a pár tucatfős ultrablos szekták számára vindikálja a kommunista jelzőt?Ezért is fizetnek a CEU-n?]]></description>
			<dc:creator>noár</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Mar 2013 09:33:07 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5458</guid>
		</item>
		<item>
			<title>TGM-HEZ írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5457</link>
			<description><![CDATA[Ameddig a kapitalista rendszer védelmezői , a bolsevik rendszer védelmezői, a reformizmus védelmezői és egyáltalán a múltba ragadottak csak ennyire képesek , mit várunk ? eme ellenforradalmi munkásmozgalmi (hang) tábor is olyan mint a magyarországi osztályhelyzet, mitől lenne különb és más : tükörkép ! Mit értettek meg ebből a szövegből , mit értettek meg az elmúlt 9O év harcaiból ? Mit értettek meg akkor mikor teljes zűrzavar ,káosz uralkodik a fejükben , ezek az elemek szerepelni akarnak,megmondani és egójukat futatni .Várom arról az oldalról beható kritikát, képesek rá ? Kritikát és nem szardobálást a kommunistákra ! Mindezt tekintetbe véve már maga az a tény fontos,hogy egyre több szöveg olyan szöveg kerül fel a egyes komolyabbb honlapokra amelyek szemben állnak az osztálytársadalommal. Ez ilyen szöveg ! Tovább és még tovább !]]></description>
			<dc:creator>TGM-HEZ</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Mar 2013 08:16:43 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5457</guid>
		</item>
		<item>
			<title>TAMÁS Gáspár Miklós írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5456</link>
			<description><![CDATA[Zsolt! A métropolisz a helyes tkp. G.]]></description>
			<dc:creator>TAMÁS Gáspár Miklós</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Mar 2013 00:10:27 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5456</guid>
		</item>
		<item>
			<title>TAMÁS Gáspár Miklós írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5455</link>
			<description><![CDATA[Sajnálatos módon ezek a hozzászólások - zömükben - pont olyanok, mint a többi kommentek az összes magyarországi szájton. Szerettük volna, ha ti jobbak lettetek volna, mint a többi frusztrált gyalázkodó. Ez katasztrófa. Lázadás? Tekintélyellenesség? Belső szabadság? Nem, ez csak a helyi nyomorúság. Persze nem ti tehettek róla. Szervusztok. Gazsi]]></description>
			<dc:creator>TAMÁS Gáspár Miklós</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Mar 2013 00:07:43 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5455</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Arlette Laguiller írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5454</link>
			<description><![CDATA[A Romlás Virágának: http://kasamaproject.org/theory/4409-npc-value-form-theory-capitalism]]></description>
			<dc:creator>Arlette Laguiller</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 20 Mar 2013 16:58:41 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5454</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Redrose írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5453</link>
			<description><![CDATA[Nagyon ürlök, hogy eu fölkerült. Be kell látni, hogy idehaza még beszélne se lehet a balos és marxista örökségről amiatt, hogy alapvető és meghatározó dolgok nincsenek meg magyarul és nem is hallottak róluk. Én ezt ebbe sorolom és a Rednews nem-bolsevik, liberter és posztmodern iránt is nyitott arculatába nagfyon is beleillik. RR]]></description>
			<dc:creator>Redrose</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 20 Mar 2013 08:46:11 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5453</guid>
		</item>
		<item>
			<title>john aldridge írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5452</link>
			<description><![CDATA[Na hogy jót is mondjunk a trockistákról, ha már az itteniek olyanok, amilyenek: http://gauche.blog.lemonde.fr/2013/03/19/psa-aulnay-lo-a-la-manoeuvre/ Az LO lázítgat a gyárakban serényen.]]></description>
			<dc:creator>john aldridge</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 19 Mar 2013 15:13:31 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5452</guid>
		</item>
		<item>
			<title>PM írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5448</link>
			<description><![CDATA[PM Trotsky could not permit himself to recognise in Bolshevism one aspect of the world-wide trend towards a ‘fascist’ world economy. As late as 1940 he held the view that Bolshevism prevented the rise of Fascism in the Russia of 1917. It should have long since been clear, however, that all that Lenin and Trotsky prevented in Russia was the use of a non-Marxian ideology for the ‘fascist’ reconstruction of Russia. Because the Marxian ideology of Bolshevism merely served state-capitalistic ends, it, too, has been discredited. From any view that goes beyond the capitalist system of exploitation, Stalinism and Trotskyism are both relics of the past.]]></description>
			<dc:creator>PM</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 18:44:23 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5448</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5447</link>
			<description><![CDATA[Az eljövendő felkelés "elütései": Igenis biztosúr... - ? vhogy nem jó a mondat Ezt a tenőlengő - tengő-lengő megbocsájtani – megbocsátani Lille-i – lille-i métropolisz - metropolisz]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 16:31:10 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5447</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Arlette Laguiller írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5446</link>
			<description><![CDATA[Tessék: Olivier Besancenot Most boldog vagy?]]></description>
			<dc:creator>Arlette Laguiller</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 13:20:59 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5446</guid>
		</item>
		<item>
			<title>olivijé írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5445</link>
			<description><![CDATA[Ha mar ezt a nick-nevet valasztottad, konyorgom tanuld mar meg leirni rendesen...tiszta szegyen igy.]]></description>
			<dc:creator>olivijé</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 09:52:36 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5445</guid>
		</item>
		<item>
			<title>no no no írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5444</link>
			<description><![CDATA[The never see you coming...]]></description>
			<dc:creator>no no no</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 07:21:57 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5444</guid>
		</item>
		<item>
			<title>no no no írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5443</link>
			<description><![CDATA[no no no !]]></description>
			<dc:creator>no no no</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 07:21:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5443</guid>
		</item>
		<item>
			<title>welcome írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5442</link>
			<description><![CDATA[" welcome libcom "]]></description>
			<dc:creator>welcome</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 16 Mar 2013 07:07:15 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5442</guid>
		</item>
		<item>
			<title>yes yes yes írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5441</link>
			<description><![CDATA[yes yes yes !]]></description>
			<dc:creator>yes yes yes</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 23:14:15 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5441</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5440</link>
			<description><![CDATA[Egyetértek. Jó akkor, ahol "elidegenedést" írok, akkor ott értsd azt hogy: 1. a bérmuka és a 2. munkamegosztás és 3. gépesítés és 4. árutermelés hatására létrejövő 5. elmagányosodás és 6. rossz közérzet a kultúrában... Vagy ezek megfelelő kombinációját. Sok lesz ez egy kommentben. Ez a fogalom túl fontos, ahhoz hogy egy rövid hozzászólásban leírjam. (Szerintem ez a mai rendszerkritika egyik legfontosabb fogalma) Egy mondatban: Miért nem boldog az, akinek anyagi értelemben mindene megvan? Mondjuk egy jól kereső szalagmunkás, vagy akár egy mérnök. A munkamegosztás alapvetően pozitív jelenség. (a kommunizmusban is lesz munka, és munkamegosztás, a lényeg éppen az, hogy mi, és ne mások helyettünk, velünk szemben, határozzuk meg hogy mit, mikor, hogyan, kivel, meddig szeretnénk csinálni. Ez a szabadság.)]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 18:18:26 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5440</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5439</link>
			<description><![CDATA[Nem hiszem, hogy létezik államérdek. De ha van, ha nincs: nem befolyásol. Ha kiállunk, ez is egyfajta tett, és elmondjuk, hogy mi és miért nem tetszik, miért elfogadhatatlan ezzel hatást gyakorlunk a többiekre. Ez egyéni felelősségünk, kötelességünk: Dixi et salvavi animam meam. Nem a kormányt megbuktatása a cél, hanem egy szerintük élhetőbb világ megteremtése. Ha nem így, akkor nem látom hogy lenne lehetséges. Lehet, hogy érvekkel, példával nem lehet "győzni a tömegen", de akkor, szerintem, minden elveszett.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 18:03:54 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5439</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5438</link>
			<description><![CDATA[Mire varsz te ertelmes ellenervet? Ide hansz egy adag ex catedra kijelentest, azt is jolelrejtve egy nagy adag vagdalkozasba, aztan erveket varsz? "osztályérdekeket tudatosítni és kisebbik rossz átmenetilegt alkalmazott taktíkája mellett elhinteni a kombativitás magvait." Szoval az az igazi osztalytudatos magatartas, hogy osztalyellensegre szavazgatunk, es megmondjuk a tutit a nepnek, mint pap a nyajnak. Roviden azert elmagyarazom, hogy mirol van szo: 1) Az osztalyerdeket nem lehet tudatositani, legalabb is abban az ertelemben, ahogy Marx ertette biztosan nem. Megkeresheted a megfelelo szakaszt a Nemet ideolgiaban, ahol kifejtik, hogy a tudatot a tortenelmi helyzet formalja. 2) Kisebbik rossz: nincsen kisebbik rossz. Eddig az osszes baloldali mozgalom ezt a mantrat tolta, es semmivel sem lett jobb. Ha nem vetted volna eszre a "kisebbik rossz taktikaja" a polgari politika kenyere. 3) Fogalmam sincs, hogy a te szotaradban mit jelent ez a "kombativitas", szoval ezt rad hagyom.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 16:08:25 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5438</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5437</link>
			<description><![CDATA["Nem bolsevik és nem reformista = ötfős okoskodók bandája" Oke, ilyen alapon akkor legyszives csatlakozz a Fideszhez, nekik van eddig a legnagyobb partbazisuk Magyarorszagon. Beszivarogsz, es az alkalmas idopontban majd kibontod a voros zaszlot... meglatjuk, hogy mennyire lesz sikeres. "Esetleg a pár dobáldzót a rendőrség fel tud használni arra,hogy jól szervezett tömegtüntetéseket szereljenek le." Ha egy tuntetest par kodobalo le tud szerelni, akkor az a tuntetes meg is erdemli :). De most komolyan, ez honnan jott? Mindegy nem is erdekel, mert ahonnan te jossz, annak semmi koze ahhoz, amirol ez a cikk szol, szoval csak trollkodsz. "Te minidg is remekül értettél a dogmatikus hülyeségeid bemagyarázásához." De jo, hogy ismerjuk egymast...]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 15:57:54 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5437</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5436</link>
			<description><![CDATA[Es miert gondolod, hogy ha az allam erdeket a pl. rasszizmus szolgalja, akkor a tiltakozas barmit is hasznal? Megbuktathatsz egy kormanyt, de az allamhatalom erdekei ettol meg nem valtoznak.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 15:45:25 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5436</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Oliver Besancenaut írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5435</link>
			<description><![CDATA[Vandálkondi és íróasztal okoskodni sokkal kényelmesebb mint osztályérdekeket tudatosítni és kisebbik rossz átmenetilegt alkalmazott taktíkája mellett elhinteni a kombativitás magvait. De nem kell törölni a hsz-ket. Abbahagyom. Kiváncsi voltam képesek vagytok értelmes ellenérveket felhozni. Nem jött össze.]]></description>
			<dc:creator>Oliver Besancenaut</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 15:45:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5435</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Oliver Besancenaut írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5434</link>
			<description><![CDATA[Büszke lehetsz magadra,hogy valami olyasmit művelsz aminek az évgvilágon semmi haszna nem lesz,se most,se a közeljövőben. Nem bolsevik és nem reformista = ötfős okoskodók bandája,akiknek és a tevékenysége kimerül a brosúragyártásban és mások mocskolásában.Esetleg a pár dobáldzót a rendőrség fel tud használni arra,hogy jól szervezett tömegtüntetéseket szereljenek le.De többre még nekik se jók. Te minidg is remekül értettél a dogmatikus hülyeségeid bemagyarázásához.]]></description>
			<dc:creator>Oliver Besancenaut</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 15:34:49 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5434</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5433</link>
			<description><![CDATA[Miért lenne könyörgés kiállni (átvitt és szó szerinti értelemben egyaránt)és ellentmondani, tiltakozni. Azt mondni, hogy nem tetszik, amit csináltok, ami történik. Szerintem nem az, de győzz meg...]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 15:18:45 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5433</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5432</link>
			<description><![CDATA[Dehogynem. A problema ugyanis az, hogy az emberjogi felfogas nem mas, mint konyorges a hatalomhoz, azaz a hatalom elismerese. A problema ugyanis ott kezdodik, hogy jogai valakinek ugy vannak, hogy az uralkodo hatalom biztositja neki. A kisebbsegek pedig a csoport elmelet agyremei, az osszemosasbol fakadnak. Arra alkalmas, hogy akar az uralkodoosztaly is elnyomott kisebbsegnek tunjon egy forradalmi megmozdulas soran.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 14:28:49 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5432</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5431</link>
			<description><![CDATA[Szerintem van nemi kulonbseg az osztalyanalizis es az osztalyok felszines hasznalata kozott. Van egyszer az, hogy a tarsadalom folyamatainak leirasaban sok tampontot ad az osztalyok meghatarozasa, azon ragodni hogy ki milyen osztalybeli, meg hogy az osztalyhovatartozas milyen szemelyes politikat jelent, annak nincs sok ertelme. Viszont Zsolt, te nagyon erolteted az elidegenedes temajat, aminek az egyik komoly problemaja, hogy elmossa az erdekeket, es motivaciokat, amelyek az osztalytarsadalmat es annak belso folyamatait meghatarozzak. Az elidegenedes egy elvont szubjektiv fogalom, mig amirol itt szo van, az egy konkret tarsadalmi jelenseg, a munkamegosztas.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 14:23:58 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5431</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5430</link>
			<description><![CDATA[Ne terelj! Pessim nem ultrabaloldali, nem is allitott ilyet. Ha ebben a stilusban folytatod, akkor eltuntetem az eddigi osszes hozzaszolasodat, mert mar kezd elegem lenni ebbol a stilusbol.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 14:16:52 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5430</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5429</link>
			<description><![CDATA[Igazabol, ha a libcomra kezd hasonlitani, az csak jo dolog. A libcom nagyjabol az angolszasz vilag legnagyobb es legjobban menedzselt oldala, ami nem bolsevik, es nem reformista.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 14:11:21 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5429</guid>
		</item>
		<item>
			<title>végre elmozdulás írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5428</link>
			<description><![CDATA[tökfej,végre valami más,kilengés.. ebből te mit értesz ?]]></description>
			<dc:creator>végre elmozdulás</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 13:16:58 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5428</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5427</link>
			<description><![CDATA[Kommunista taktika? Az meg mi az? Jah mar vagom, batoritani a nepet, hogy a harmadikutas baloldalra szavazzon...]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 12:33:08 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5427</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5424</link>
			<description><![CDATA[Azert kerdeztem erre ra, mert szerettem volna latni, hogy szerinted mit jelent igazabol a kollektivizmus. "hogy minden eddigi pelda ezt mutatta." Hmm, en nem tudok rola, hogy kommunista csoportok reszt vettek volna a bolsevik diktaturaban. Tortenelmi ismereteim szerint a bolsevikok irtottak tuzzel es vassal a kommunistakat. Szeretnem felhivni a figyelmedet, hogy Lenin et al a szocial demokrata vonal felol jon, ami az explicite anti-kommunista vonal a munkasmozgalmon belul. De nem csak a szervezeti hovatartozasban, de a cselekedeteikben is konnyen kimutathato, hogy a "demokratikus centralizmus" a szocial demokracia radikalis megvalositasat jelenti. Ez gyakorlatilag a polgari intezmenyrendszer futtatasat jelenti, amit a munkasavangard valosit meg. A proletardiktatura az o szotarukban azt jelentette es jelenti ma is, hogy a felvilagosult es tevedhetetlen munkaselit gyakorolja a hatalmat a munkassag felett, azon az alapon, hogy ok a jo gazdak, mig a polgarsag volt a rossz gazda. Sok tekintetbe a forradalom nelkuli forradalom az eszmeny: a munkas marad a gyarban, berert gurcol, es partfunkcionarusok es megbizottak gyakoroljak a menedzseri hatalmat. Persze, a munkassag erdekeben. Nem igazan jo szohasznalat a kollektivizmus abban az ertelemben, hogy elrejti a valodi problemat: kapitalizmus ugyanigy centralizalja a gazdasagi es politikai hatalmat, generalja a menedzseri reteget, es produktuma ugyanaz a munkamegosztas: az uralkodok, akik szemely szerint iranyitjak a teljes termelesi apparatust (a nagypolgarsag/kegyelt politikusok a liberalis vonal eseteben, a magas partfunkcionarusok/kegyeltek az autokratikus vonal eseteben - aranyokban, mennyisegekben merheto csak a kulonbseg), es a melos, akit egy biztonsagi apparatus vesz korul, hogy a vonalban tartsa. Nyugat-Europa ma ugyanazokat az eszkozoket alkalmazza a tomegek pacifikalasara, amiket anno a Szovjetunio, es tarsai, csak jelenkori technologiaval: a politikailag megbizhatatlanok bunozokent/terroristakkent vannak besorolva es szamontartva, a lakossagot folyamatos megfigyeles alatt tartjak, a burokracia es a birosagok folytogatasa a "puha kadarizmusbol" is ismeros lehet. A status quo morzsolodasat professzionalis, fizetett kaderek tomege hivatott megakadalyozni, a piaci fundamentalizmus pedig nem mond ellent a folyamatosan novekvo allami burokracianak: a ketto nem letezhet egymas nelkul. Az a fajta tarsadalmiasitas, amit a kapitalizmus kepvisel eroszakos es elnyomo. A kapitalizmus individiualizmusa nem mas, mint az egyen elszigetelese a tarsadalommal szemben. Sok hibaja van a konyvnek amit erdemes megvitatni, de kifejezetten jol mutatja meg, hogy a "szabadsag" amit a kapitalizmus ad, az individualizmus, amit az egyen elkepzel maganak, az nem mas, mint az tarsadalmi eroszakkal felruhazott elnyomas eszkoze. Roviden, a kollektivizmus, amit a lenini/sztalini/maoi utnak tulajditanak, tavolrol csupan egy masik utja annak a kapitalizmusnak, amit te es en ma a borunkon tapasztalhatunk. Nem bukott meg, meg csak nem is degeneralodott, hanem deklaraltan a modern tokes viszonyokat teremtette meg, voros jelmezben.]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 12:25:10 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5424</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Oliver Besancenaut írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5423</link>
			<description><![CDATA[Nem túl szép dolog a Rednews részéről,hogy betették felülre a Közelgő felkelést mint kiemelt dokumentumot.Külső szemlélő számára úgy tűnik,hogy minden nem óbalos (mkmp, mókáspárt2006, kádárimádók),ennek az ostabaságnak a befolyása alatt áll.A rednews eddig egy irányzattól független,sokféle véleménynek helyet adó portál volt,de mára átment libcom.org magyarországi verziójába. Kár.]]></description>
			<dc:creator>Oliver Besancenaut</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 12:22:43 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5423</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Oliver Besancenaut írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5422</link>
			<description><![CDATA[Továbbra is léteznek szakszervezetek,csak újjá kell őket szervezni. Egyébként igen.]]></description>
			<dc:creator>Oliver Besancenaut</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 12:12:46 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5422</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Pár antibolsevik írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5420</link>
			<description><![CDATA[Pár antibolsevik Elkezdtük őket olvasni mi is és szembesültünk azzal, hogy egy alapvetően antibolsevik könyv kapcsán irogatnak a trockisták. Ezt ők nem tudják? dehogynem de éppen erre utal kritikusuk ,mindenhol ott lenni, befolyást szerezni, érvényt szerezni és „mutatni magunkat „. „Látva lássanak ! „ A szövegre kellene azonban figyelniük , Az eljövendő felkelésre amely minden bolsevik tendenciát nélkülözz és a Red News bevezetőre. Erről mondjanak valami érdemlegeset. És végre azzal szembesülhetnének ,hogy jórészben a bolsevizmus antikommunizmusa jutatta ide a munkásmozgalmat . És nem az ultrabal pontosabban az anarchista-kommunista mozgalom ! A Red News szerkesztőit sem értem miért hagyják, hogy a tanácskommunistákat és részint következményeiket a szituacionistákat miért hagyjátok a bolsevikoktól ilyen felszínesen támadni, hiszen magatokénak valljátok eme örökséget, még akkor is ha bizonyos trockista szimpátiátok is van (lásd pl. Bensaid ) És remélhetőleg tisztában vagytok vele nem a bolsevizmusé a jövő . Az előszavatok is erre utal, több megnyilatkozásotok. De várjuk az érdemleges trockista kritikát a szövegekröl ,meglehet „ messiást várunk „ ? És ugye az nem Lenin és pártja !]]></description>
			<dc:creator>Pár antibolsevik</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Mar 2013 07:49:45 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5420</guid>
		</item>
		<item>
			<title>biest am himmel írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5419</link>
			<description><![CDATA[először megörültem, milyen sok komment van, de aztán elkezdtem őket elolvasni.]]></description>
			<dc:creator>biest am himmel</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 22:16:40 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5419</guid>
		</item>
		<item>
			<title>melenkij robot írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5418</link>
			<description><![CDATA[a te neved legyen gépnarancs]]></description>
			<dc:creator>melenkij robot</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 21:55:00 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5418</guid>
		</item>
		<item>
			<title>buharin írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5417</link>
			<description><![CDATA[figyelem, várom ,annyit elárulna azonban bárki ez a ultrabalos segglyuk miért nyomul ennyire,az ötfős olvasókörön kívül senki nem veszi komolyan öket -írja eme semmi agyú ezek szerint ott voltál ha tudod mennyien vannak ? előszöleg is rád vonatkozott akasztófavirág]]></description>
			<dc:creator>buharin</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 21:50:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5417</guid>
		</item>
		<item>
			<title>buharin írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5416</link>
			<description><![CDATA[ezek szerint ott voltál ha tudod mennyien vannak ?]]></description>
			<dc:creator>buharin</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 21:45:58 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5416</guid>
		</item>
		<item>
			<title>igaz népmese írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5415</link>
			<description><![CDATA["igaz népmese" A bolsevik pártot hárman inditották el, aztán mi lett belőlük ? hát gyerekek, halottak !]]></description>
			<dc:creator>igaz népmese</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 21:42:31 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5415</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5414</link>
			<description><![CDATA[?]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:57:57 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5414</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5413</link>
			<description><![CDATA[Már megint... csak a gyalázkodás. Miért kell személyeskedni? Ez nem vezet sehova.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:57:12 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5413</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Oliver Besancenaut írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5412</link>
			<description><![CDATA["Forma 1-es képeiddel" Ez mire akart vonatkozni??? :D]]></description>
			<dc:creator>Oliver Besancenaut</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:50:03 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5412</guid>
		</item>
		<item>
			<title>gfhg írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5411</link>
			<description><![CDATA[egy frusztrált lelki roncs hördülése...ennyi vagy te és hozzászólásaid.]]></description>
			<dc:creator>gfhg</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:45:45 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5411</guid>
		</item>
		<item>
			<title>gfhg írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5410</link>
			<description><![CDATA[Újbban törlik a kommneteket.]]></description>
			<dc:creator>gfhg</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:42:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5410</guid>
		</item>
		<item>
			<title>chicks in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5408</link>
			<description><![CDATA[És milyen társadalmi viszonyok között jön létre árutermelés?]]></description>
			<dc:creator>chicks in red</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:24:11 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5408</guid>
		</item>
		<item>
			<title>chicks in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5407</link>
			<description><![CDATA[A kommunista taktika többdimenziós és minden síkon jeeln kell lenni,függően az adott feltételektől.]]></description>
			<dc:creator>chicks in red</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:20:40 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5407</guid>
		</item>
		<item>
			<title>chicks in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5406</link>
			<description><![CDATA[Ilyenkor megmutakozik az ultrabal valódi funkciója: kiszolgálni a balliberális ideológiát... a deformálódott munkásállamok jüval többek voltak mint "agyoncentralizalt, burokratikus rémálmok". Minden negítívum ellenére számos pozitívummal bírtak. (Modernizáció,életszínvonal emelkedés,kismértékű önrendekezés stb.) De ez már egy hosszabb téma. Miért van az a különös érzésem hogy Pessimist nem egy új hozzászóló a rednewson?]]></description>
			<dc:creator>chicks in red</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:18:21 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5406</guid>
		</item>
		<item>
			<title>figyelem ,várom írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5405</link>
			<description><![CDATA[figyelem, várom ,annyit elárulna azonban bárki ez a ultrabalos segglyuk miért nyomul ennyire,az ötfős olvasókörön kívül senki nem veszi komolyan öket !]]></description>
			<dc:creator>figyelem ,várom</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:14:12 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5405</guid>
		</item>
		<item>
			<title>figyelem ,várom írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5404</link>
			<description><![CDATA[figyelem, várom ,annyit elárulna azonban bárki ez a trockista balek miért nyomul ennyire, a Tarnaciak is gyülölték öket !]]></description>
			<dc:creator>figyelem ,várom</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:07:21 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5404</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pessim írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5403</link>
			<description><![CDATA[hogy minden eddigi pelda ezt mutatta. i'm detecting a pattern here. erre nyilvan azt mondod "azok nem igazi kommunista stb. voltak". na de epp ez az. ha megprobalod ezt az "igazit" megvalositani pillanatok alatt egy "nem-igazi" lesz belole, valamilyen agyoncentralizalt, burokratikus remalom. mert nem lehet a piacot es a magantulajdont teljesen kiiktatni, csak eroszakkal es diktaturaval. az meg ide vezet.]]></description>
			<dc:creator>pessim</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 20:06:46 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5403</guid>
		</item>
		<item>
			<title>permanens hullák írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5402</link>
			<description><![CDATA[Látom dinamit agyú érted a kommunista harcot ! Forma 1-es képeiddel, a bulvár trockista a tőzsde ezért nem perkál ,anyádnak 11 évesen le kellet volna löknie a hintáról mert már akkor Lenin felvarróval jártál a bolsevizmus imaházaiba .Megtanultátok legyilkolni proletárok tömegeit (emlékszel faszfej ellenforradalmár : Kronstadt 1921 márciús akkor is hó esett véres hó proletár hullákat betakarva , azóta is manipuláltok ,fontoskodtok, rágalmaztok, bementek a demokrácia vizeldéibe a parlamentbe , de máshova is munkás mozgalom pestist szállitó patkányai vagytok, permanens harmadrangú taktikázók, akik valahogyan megállás nélkül elszámitják magukat, de míg patkány érti a dörgést értelmes lény, addig te egy műemlék vagy akit anyád elfelejtett levenni a hintáról ! 100 + 1 golyót belétek permanensen !]]></description>
			<dc:creator>permanens hullák</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:51:24 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5402</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5401</link>
			<description><![CDATA[Ezt alapozod arra, hogy...]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:51:22 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5401</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5400</link>
			<description><![CDATA[Lehet, a kollektivizmusban van a hiba.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:22:27 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5400</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5399</link>
			<description><![CDATA[Szerintem foglalkozik a cikk ezzel is, ld. pl. a biopolitika és spektákulum fogalmát. A közelgő forradalom is azért írja le, fájdalmasan igaz módon, a mindennapok kínját, monotóniáját, hogy segítsen világossá tenni a szellemi viszonyokat. A gondolatok (nem szavak) absztraktak. A kapitalizmus is absztrakt. Emberek vagyunk, képesek vagyunk absztrahálni, és felfogni elvont koncepciókat is, mint pl. absztrakt munka, kizsákmányolás, imperalizmus stb. Nem mondja senki, hogy ez forradalmi tevékenység, csak oda vezethet, vagyis ahhoz, hogy megváltozzon a világunk. Végül is ezt szeretnénk, nem?]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:21:42 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5399</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pessim írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5398</link>
			<description><![CDATA[igy van.]]></description>
			<dc:creator>pessim</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:17:24 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5398</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5397</link>
			<description><![CDATA[Nem undorodom, csak nem tartom célravezetőnek az osztályalapú gondolkodásmódot. A kapitalizmus jellemzője az árutermelés, a bérmunka, a csereértékre történő termelés és az ebből adódó elidegenedés. Ez mindenkit sújt. De hisz tudod te ezt.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:15:24 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5397</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5396</link>
			<description><![CDATA[Nem, nem burzsoá felfogás. A kisebbség, a gyengék védelme, a szabadság (vmihez pl. szólás, és vmitől például teljesen önkényes törvényalkotás) követelése előremutató. Neked is ott a helyed az ilyen tüntetéseken.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:09:04 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5396</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5395</link>
			<description><![CDATA[Nem kell személyeskedni. Egy gondolat igazságtartama nem függ attól hányan hisznek benne. Nem hiszem, hogy bárki ab ovo elutasítaná a gondolkodást, amit felrónak, talán jogosan, de mindenesetre érthetően, az a valódi mozgalom, a praxis fájó hiánya.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:03:04 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5395</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5394</link>
			<description><![CDATA[Ha most még nem is reális veszély, de potenciálisan az. Az óriásfenyő magja alatt nem lehet hűsölni, de a fenyő alatt majd igen. Miért szeretnéd a végén kezdeni?]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 19:00:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5394</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5393</link>
			<description><![CDATA[Miért ne lehetne tömegmozgalom? Neked mi az ötleted? Parlamentarizmus? Beszivárgás a nem létező szakszervezetekbe? Sztrájk, vagy mi? Komolyan érdekel.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 18:57:57 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5393</guid>
		</item>
		<item>
			<title>girls in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5392</link>
			<description><![CDATA[És a bloomok meddig tartanak?Talán félóráig amíg ellehet viselni a könnygázt és hat az energiaital. Hogy a bloomok reprenzentálnák a kommunizmust?Ennyi erővel egy falusi disznóvágásban is több kommunizmus van.]]></description>
			<dc:creator>girls in red</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 18:18:55 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5392</guid>
		</item>
		<item>
			<title>girls in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5391</link>
			<description><![CDATA[Természetesen - és ez már az előző pontból következik - újra meg kell vizsgálnunk a modern társadalmakban lejátszódó bürokratizálás jelenségét és annak a társadalmi munkamegosztásban rejlő gyökerét. Egy felszínes megközelítés arra utalhatna, hogy a bürokratizálódás jelensége manapság leginkább a kevésbé fejlett társadalmakat fenyegeti, ahol a pártforma továbbra is uralkodó marad. Valójában minél inkább fejlettebb egy társadalom, annál inkább kifejlődnek benne a legváltozatosabb bürokratikus formák: állami bürokrácia, közigazgatási bürokrácia, a tudás, vagy éppen a tudás definiálásának bürokráciája. A társadalmi szervezetek (szakszervezetek, nem kormányzat szervezetek) éppoly bürokratikusak, mint a politikai pártok. Ezzel szemben a pártok (vagy akár hívjuk őket bárhogy, társadalmi mozgalomnak, egyesületnek, ez mit sem számít) nagyon is lehetnek a pénz hatalmának, vagy a média gépezetének - mert a média is az új bürokrácia egy formája - való ellenállás kollektív formái. Döntő momentum hogy meg kell találnunk a hatalom és a politikai deprofesszionálódásának formáit, azaz el kell törölnünk a hatalmi posztokkal járó erkölcsi és anyagi privilégiumokat, meg kell valósítanunk ezek folyamatos körforgását. Persze nincsenek ebben a kérdésben mindenható gyógyszerek, vagy biztos orvosságok. Mindösszesen folyamatos éberségre van szükség és olyan szabályok bevezetésére, melyek gátat vethetnek a bürokratizálódásnak, a valódi megoldás csak hosszú távon lehetséges, azaz a társadalmi munkamegosztás rendszerének gyökeres átalakításával, a munkaidő kényszerének drasztikus csökkentésével. http://rednews.hu/a-gyakorlat-elmelete/default/marxizmusok-tegnap-es-ma.html]]></description>
			<dc:creator>girls in red</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 18:13:34 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5391</guid>
		</item>
		<item>
			<title>pessim írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5390</link>
			<description><![CDATA[minden kollektivista kiserletbol valszeg kb. ez lesz amit leirtal sajnos.]]></description>
			<dc:creator>pessim</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 17:53:55 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5390</guid>
		</item>
		<item>
			<title>soc írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5389</link>
			<description><![CDATA[Gondolom neked (nektek) meg vannak az otleteitek az "atmenetrol". A munkasallam munkaskatonasaga vedi a nemzetkozi hatarainkat, a munkasrendorseg veri a dolgozni nem akaro lumpeneket es kulakokat, illetve a munkasalakulatok likvidaljak az ertelmisegieket (vagy szemuvegeseket, elvegre a ketto ugyanaz, nem?). Majd a munkasorseg likvidalja az osztalyellenseget a munkassag sorai kozul, foleg az anarchistakat, meg mindenfele nyilvanvaloan burzsoa elemet, pl. tanacskommunistakat. Majd amikor az ellenforradalmi munkaslumpeneknek ez nem tetszik, akkor a dicso munkasvezeto neveben a munkastankok kitapossak a szart is a dolgozni nem akaro sztrajkolo "kispolgarokbol", nemi akasztas aki meg elve maradt, aztan a hozzatartozokat pedig sziberiaba kell kuldeni. A "realpolitik" neveben pedig az atmenet azzal zarul, hogy a csendben rendben fegyelmeztten dolgozo munkasok, zengve az eneket a munkasvezetokrol es legfokeppen a repetitiv gyotrelem erkolcsi magassagairol, vidaman es danolva megter a kapitalizmus kebelere. Gondolom, a kommunizmus pedig az eroforrasmenedzsment paradicsoma igazabol...]]></description>
			<dc:creator>soc</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 17:42:02 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5389</guid>
		</item>
		<item>
			<title>ultrabalos hulladék írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5388</link>
			<description><![CDATA[Igen,mi beállunk a tömegek közé.Ti meg maradtok és könyvtárban és az antikváriumok mélyén és onnan böfögitek elő az ötfős gittegyletek foszagú spontán zűrzavart égbeemelő elenforradalmi próféciáit.(+/- szituacionizmus az előbbihez hasonló köbre emelt elvont ökörségek ami trendi ez elefántcsontoronyban )Meg esetleg időnként mentek az örsre jelntést tenni,nem? Hogy a jóslatokból semmi se valósulot meg?Persze mert a doktriner szemüveg elfedi a törtéti valóságot.De még nektek is bekéne látni hogy több vált igazzá mint Pannekok meg a Mattick féle agyhalottak nyáladzásából... Tudod,Tonkini Tanácsköztársaság,Algériai Munksápárt,LCR,Lutte Ouvrier sikerei, olyan tömegeket mozgató momentumok az osztályküzdelemek történetévől amiről neketek gőzötök sincs és nyomába se fogtok érni soha.Te akarsz engem kioktatni Trockijról?Te szerencsétlen balfasz...]]></description>
			<dc:creator>ultrabalos hulladék</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 13:29:16 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5388</guid>
		</item>
		<item>
			<title>tifosA írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5387</link>
			<description><![CDATA["jó lett volna ha a fordítás és az róla szóló tanulmány egybe jelent volna meg egy vágásba, szerkesztésben" lesz ezzel kapcsolatban nemsokára egy meglepetésünk - mindenkinek, majd figyeld a híreket]]></description>
			<dc:creator>tifosA</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 10:23:42 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5387</guid>
		</item>
		<item>
			<title>észrevételező írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5386</link>
			<description><![CDATA[Terület?Erőforrások?Kapitalizmusból átörökölt szellemi és anyagi viszonyok amik előtérbe helyezik az átmenet kérdését?Dehogy.Egy lófaszt.A cikk írói magasról szarnak az ilyesmire.Nekik csak az kell,hogy időről-időre előadhassák az absztrakt szavakkal teletűzdelt álradikalizmusukat és dobálózáhassanak egy kicsit az elvont kifejezésekkel,mindezt pofátlan módon "forradalmi tevékenységnek" hazudva.]]></description>
			<dc:creator>észrevételező</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 10:05:50 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5386</guid>
		</item>
		<item>
			<title>32322 írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5385</link>
			<description><![CDATA["Osztályalapú gondolkodás, a munkásmozgalom rákfenéje volt, sőt ma is az." Igen,az ilyet marxizmusnak hívják,megértem hogy undorodsz tőle. Folytasd csak az szent elidegenedésről való üres locsogást,jó szellemi maszturábáció lehet.]]></description>
			<dc:creator>32322</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 09:49:58 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5385</guid>
		</item>
		<item>
			<title>..... írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5384</link>
			<description><![CDATA["Útját pár órára elfoglalt városközpontok, lángoló bankok, a rendőrséggel való összeütközések kísérik." Kár álltatni magadat:ez nem tömegmozgalom és nem is lesz az soha.Unatkozó lumpnek és értelmsiégiek destruktív időtöltése idétlen szóvirágokkal megideológizálva,amit a megfelelő időben az autonóm munkásmilicák és a munkásállam újjászervezett rendvédelmi szerveinek közös fellépése fog majd kíírtani...]]></description>
			<dc:creator>.....</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 09:42:46 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5384</guid>
		</item>
		<item>
			<title>elöre hát ! írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5383</link>
			<description><![CDATA[„Kísértet járja be Európát: az ultrabaloldal kísértete. Szent hajszára szövetkezett ellene a régi Európa minden hatalma: az orosz elnök és a német kancellár, Barroso és Berlusconi, francia szélsőbaloldaliak és görög rendőrök. Útját pár órára elfoglalt városközpontok, lángoló bankok, a rendőrséggel való összeütközések kísérik. Mindezek mögött egy könyv áll: L’insurrection qui vient (Az eljövendő felkelés). Szerzője: a Láthatatlan Bizottság. Tárgya: az ellenállás lehetséges módjai. A 2007-ben megjelent könyvet egy rendőri rajtaütés tette ismertté. A francia terrorellenes kommandó 2008 novembe rében rajtaütött a Corrèze megyei Tarnac egy farmján, ahol „anarcho-autonóm terroristákat” vettek őrizetbe. A vád egy TGV-vonat elleni szabotázs - fémdarabokat helyeztek a sínekre - volt. A vád hamarosan kiegészült azzal, hogy a tarnaciak „vezére”, Julien Coupat az egyik szerzője a fent említett könyvnek, a nyíltan felkelésre felszólító munkának, amelyet így a szabotázs elvi alapvetéseként értékeltek. A szabotázsvádak azután tarthatatlannak bizonyultak, a konkrét eset talán nem is lenne túl érdekes, ami érdekessé teszi az az, hogy a hatalom tényleg nem tévedett: az ultrabaloldal valóban (újra) a kapuk előtt áll. Jellemző a mai Franciaországra, ahogy a sajtó kezelte az ügyet. Például a „kaviárbaloldal” kedvenc lapja, a Libération kezdetben elfogadta a kormány álláspontját a „veszélyes terroristasejtről”, hogy aztán a vád ingatagságát látva azonnal „a rendőrállam áldozatainak” állítsa be az őrizetbe vetteket. A két címlapban az a közös, hogy mindkettő ostobaság. Hasonlóan a dolog teljes meg nem értéséről árulkodik a Le Monde-ban megjelent, neves értelmiségiek által írt „Nem az új rendre!” című kiáltvány, mely a jogállam nevében követelte a tarnaciak szabadon engedését” Balázs Gábor írta mindezt a liberális Népszabadságban, hajdanán a könyv megjelenésének apropóján . Érdemes a könyv alkotóiról ennyit tudni. A nyugati mozgalmi sajtó ( kommunista, anarchista sajtó, nem a baloldal híg moslékai : trockisták meg láger tábor társaik , kimerítően foglalkozottak az üggyel és a szöveggel .) Végül üdvözlet a Shelter of Crime felé amiért fordított a modern radikális mozgalom dokumentumaiból.]]></description>
			<dc:creator>elöre hát !</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 14 Mar 2013 06:53:16 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5383</guid>
		</item>
		<item>
			<title>befogasmania írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5382</link>
			<description><![CDATA[ja Pannekoek felhordul a sirjabol, meg a professzori allasabol is, ugye.]]></description>
			<dc:creator>befogasmania</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 20:46:17 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5382</guid>
		</item>
		<item>
			<title>üdv a könyvnek írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5381</link>
			<description><![CDATA[üdv a könyvnek Jó hogy megjelent e könyv A Láthatatlan Bizottság : Az eljövendő felkelés , jó lett volna ha a fordítás és az róla szóló tanulmány egybe jelent volna meg egy vágásba, szerkesztésben. Remélem a mai vérgőzös időkben egyre több radikális irodalom jön ki, tetszik a jöhet a sör írás is , van itt nyelvi lelemény, fantázia és kreativitás ,nincs minden veszve … nem LMP és nem Bajnai hanem Kommunizmust a glóbuszon ,és akkor még ott a Mars … !]]></description>
			<dc:creator>üdv a könyvnek</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 20:42:26 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5381</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zsolt írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5380</link>
			<description><![CDATA[Pár gondolat(foszlány) Szocializmus a cikk elején, mint szociáldemokrácia vagy államszocializmus/államkapitalizmus értelemben szerepel. Témába vág: Az ultrabaloldalról szól Konok Péter könyve – „... a kommunizmus gyermekbetegsége?”, Napvilág kiadó; valamint Balázs Gábor cikke: Thermidor súlyos árnyéka (Egyenlítő, rednews.hu) Osztályalapú gondolkodás, a munkásmozgalom rákfenéje volt, sőt ma is az. „A mindenapok gyarmatosítása” a rendszer végső győzelemét jelentené? Mert még a lázadás is a rendszer része. Kritikus dalszövegek, könyvek, újságcikkek jelenhetnek meg, de ezek nem fenyegetik a rendszert. A forradalmi elmélet nem válik fegyverré, eszközzé. Kevesen értjük ezeket a cikk sorait, és még közülünk is talán egyesek félre. Az említett események, gondolatok, személyek embertársaink túlnyomó többsége számára ismeretlenek. Hiába igaz, ha érthetetlen. Kérdéses: Az "agitáció", a propaganda módja. Mi az elmélet terjesztésének taktikája? Szükség van az ilyen magas elméleti színvonalú elemzésekre, de ugyanígy a populáris írásokra, mainstream médiába történő behatolásra. Lehetséges? Az elidegenedés az erőtlenség érzése, nincs köze a boldogsághoz. (Kevesen tesznek keveset, vagy csak jól titkolják.) Az elégedetlenség és a kiüresedés vagy kiábrándulás a jelenlegi életformákból nem teremt egy másik életformát/stílust, csak az első lépés, amelyet követnie kell a másodiknak, majd a harmadiknak é.í.t. De ha nem tudjuk mi a második lépés? „1.A tudatos emberré váló Bloom kapcsolatba lép más Bloomokkal, [ok, ez minden bizonnyal megtörténik] 2. ún. kommunákat (commune) alkotnak, vagy egyszerűen csak kollektív, az árutermelés logikáján kívül álló életformákat alakítanak ki, [de ez már nem] (Ehhez nincs sem területük, erőforrásuk sőt még tudásuk sem, ez azonban mind megoldható. A nagy baj, hogy eszükbe sem jut, ha nem látnak túl a kapitalizmus horizontján, vagy ha nem hisznek abban, hogy érdemes/lehetséges.) Milyen a kommunában/gócban/vörös/area/terület/helyek bázisban való életmód? Mi lesz a közös a sokféleségben? Az öröm? Mi tartja össze a tagjait? Csak a kapitalizmus gyűlölete, mert, mondjuk, ez hozza össze. Hogy viszonyul a külvilághoz? Ha lehetséges, miért nem valósult már meg? Black bloc demostrálja, hogy az ellenállás vágya létezik, de ez még nem az ellánállás, a nem-így-hanem-másképp valósága.]]></description>
			<dc:creator>Zsolt</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 20:15:02 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5380</guid>
		</item>
		<item>
			<title>trockisták .. írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5379</link>
			<description><![CDATA[A trockisták mögött nem tömegek álltak, álnak hanem a trockisták álltak-álnak a tömegbe, szakszervezetekbe, néhai szocdem eurokommunista játszóterekbe ,és más förmedvényekbe, meg egyéb , más csalafinta balos homályok soraiba . Ma a trockizmus oda jutott hogy egy tálból zabálgatnak a sztálinistákkal ,kádáristákkal . Elég (és máris sok ! ) csak egy szemhunyást a radikál bal honlapra pillantanunk … meg aztán ezek a tömegek micsoda mágikus forradalmi felfordulást jelentettek…maga Trockij akinek jóslataiból az ég világon semmi nem valósult meg, s akinek Szovjetuniót kritikusan támogató megnyilvánulásai egy halálraítélt pártállam szajha röffögéseinek védelmét orditotta , nos ma ez a Trockij is elhányná magát a trockizmustól akik Chávez hivők( halottról rosszat vagy még rosszabbat) meg Kuba párti inkubátor agyúak , akik annyit értettek meg a kommunista harcból , hogy állandóan a bolsevik párt jelenlétét hiányolják egy-egy elbukott felkelés után. Többre nem telik nekik : ezért szektának nevezik a kommunista kisebbséget , ők a 2718 felé szakadt Kreml huszárok , akik sikeresen manövereznek a kapitalizmus parlamentjeiben ….]]></description>
			<dc:creator>trockisták ..</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 20:01:20 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5379</guid>
		</item>
		<item>
			<title>észrevettétek ? írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5378</link>
			<description><![CDATA[ha valaki a Red News védőszentjeit kritizálja, azt nullázák , lásd pl.TGM , ezért ez laza panel…]]></description>
			<dc:creator>észrevettétek ?</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 19:08:19 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5378</guid>
		</item>
		<item>
			<title>girls in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5377</link>
			<description><![CDATA[Nocsak ez már nem burzsoá befogás?Pannekok mindjárt felhördül a halálból...]]></description>
			<dc:creator>girls in red</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 18:37:09 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5377</guid>
		</item>
		<item>
			<title>girls in red írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5376</link>
			<description><![CDATA[De te még jobban látod.A realitásoktól mérföldnyi távolságra álló doktriner okoskodásból mi soha sem kértünk,az elméleti tevékenységünket pedig inkább az osztályharc objektív,tudományosságra törkevő szemlélete határozta meg. Tudod,a sztálinizmus által befolyásolt munkásmozgalom kivette a valódi marxista forradalmárok kezéből a vörös lobogót,és nem mindig sikerült a törekvéseinket teljességgel érvényesíteni,de a pálya széléről fröcsögő ultrabalos szektákat már a kezdetektől fogva leelőztük a tömegtámogatás terén.Biztos fájdalmas lehet az igazság.]]></description>
			<dc:creator>girls in red</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 18:35:40 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5376</guid>
		</item>
		<item>
			<title>jöhet a sör ! írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5375</link>
			<description><![CDATA[nevek,képzetek, ultrabal ,milyen bal? a kommunista mozgalmat elkülöníteni az efféle terminusoktól, politikai név rágalmaktól… „ A mai kommunizmus-kép (Agamben "eljövendő közössége", "la comunità che viene") is gyökeresen különbözik a „mindenki képességei szerint, mindenkinek szükségletei szerint” nevezetű őrülettől. A kommunizmus nem egy eszme vagy egy program, hanem egy végtelenül gyakorlati kérdés: sokszínű, vidám, a külső kényszerektől megszabadult emberek érzelmi közössége, az életformák, identitások állandó változása és játéka, a vágyak megélése és még ezernyi más..”. ez így nagyon elvont és leegyszerűsítő ,valójában megfoghatatlan, valójában a kommunizmus nem egy eszme, egy program nem is egy más termelési forma, nem új élet , hanem más élet , de ennek az önszerveződő folyamatos gyakorlatnak önmagát kell megszerveznie,ellátnia kiterjeszteni a halál birodalmán túl az eksztázis , a szerelem , az öröm, a játék , az álmodozás a költészetbe oltott élet mindennapiságát, és létre kell hoznia a hedonizmus bacchanáliáját, kenyér,bor, meg a sajt végtelenített litániáit Rabelais „ tedd azt amit akarsz” élet tükrét kommunista világ egészében megalkotni, az ünneppé emelt élet világkör forgatagában , a természet és az ember eggyé lényegülését kiemelni a Naprendszer meséiből, az ember igényei nem szűnnek meg az átváltozás nem kafkai de a tegnap hajnalaiból kilépő teljesség létezése felveti mégiscsak a szükségletek kielégítésének kérdését ,közel sem avit , rút kegyetlenséggel kikiáltott szükségességét, hogyan kapcsolódik össze a centralizált egész, milliárdnyi test kielégülése ,hiszen ez már nem a fragmentum birodalma,hanem a Gemeinvesen világkertje, átcsapva despotizmusok lágerein. Megénekelni a kommunizmus örömét az bódító és Blake velünk örülne, nem csontvázak volnánk, sem aszott porhüvelyek, ennünk kell pisztáciát meg északi halat, ki a sört szereti ki meg a vodkát,együtt kisérve sem rosszak , látszólag könnyű elvetni látszólag a szükségletek ortopédiáját nevezd ortodoxiának ,ettöl még nem vagy a Tőke cinkosa, képességek feleslegesnek látszó múltbeli árnyait ki lehet dobni , de a kommunizmus kenyér kérdés is, nem akarunk felszállni Gladkov teherautójára, de elő kell állítani nem vegetatív életmámorunk alapjait ! jó meglátás de csak részint : „korabeli szélsőbaloldali (ilyen-olyan leninista, de a klasszikus anarchizmussal ugyanez a helyzet) írások mára lényegében olvashatatlanul érdektelenek „ ,kivételek akadnak, egy Bordigát, ne adjunk oda a semminek, ahogyan meglehet Lenin sem azért érdekes mert jó stiliszta lett volna vagy remek koponya , hanem mert sok millió bérmunkás fejében még mindig etalon, Trockij nem különben ,aki viszont jó stiliszta és kiváló ellenforradalmár társaival egyetemben, Lukácsot sem a termelési regény ódái okán olvassuk, a kommunista harc része lett elidegenedési kritikája ha ö sohasem volt kommunista akkor is ,és így vagyunk Brecht és más bolsevik elmékkel is, őket hegeli- marxista dialektikus hajlamaik tartják életben, ami az anarchistákat illeti többségük moralizáló unalom árus, dermesztően szánalmas federalista lármáikkal, aki eleven pl. Bonanno ö meg azért az mert élete nem állóvíz, többet ült „ mint élt „ , ugyan de fáradhatatlanul megveti Lenin lámpácskáit, a rendőrt, a társadalmi élet rutinját és szereti Rabelaist …ez is valami elvégre ! jöhet a sör !]]></description>
			<dc:creator>jöhet a sör !</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 18:33:18 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5375</guid>
		</item>
		<item>
			<title>boys in green írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5374</link>
			<description><![CDATA[Igen, nagyon jól látod. A trockisták két dologról voltak mindig is híresek: egyrészt keveset okoskodtak, másrészt mindig is tömegek álltak mögöttük.]]></description>
			<dc:creator>boys in green</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 18:21:31 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5374</guid>
		</item>
		<item>
			<title>z írja:</title>
			<link>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5373</link>
			<description><![CDATA[nincs a ketto kozott ellentmondas. ha el tudnal szamolni 10-ig ezt konnyu lenne belatni, kb olyan komplex muvelet.]]></description>
			<dc:creator>z</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Mar 2013 15:43:06 +0000</pubDate>
			<guid>http://rednews.hu/index.php/az-elmelet-gyakorlata/640-meghalt-a-szelsbaloldal-eljen-az-ultrabalodal#comment-5373</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
